Δυναμό: σε τι χρησιμεύει, ποιες οι βλάβες του και πώς αντιμετωπίζονται
Τα παλαιότερα αυτοκίνητα για την δημιουργία σπινθήρα στα μπουζί και τα φώτα, και τα καινούρια για την πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων τους, όπως οι οπτικές οθόνες του συστήματος ενημέρωσης και πολλά άλλα.
Φυσικά, για να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του κάθε όχημα, διαθέτει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα με μια μπαταρία. Η μπαταρία όμως πρέπει από κάπου να φορτίζει κατά τη λειτουργία του οχήματος. Πώς φορτίζει λοιπόν; Η απάντηση είναι το δυναμό του αυτοκίνητου.
Το δυναμό αναλαμβάνει την παροχή ρεύματος σε ένα μεγάλο ποσοστό των ηλεκτρονικών συσκευών και συστημάτων του οχήματος, φορτίζοντας παράλληλα και την μπαταρία όταν ο κινητήρας είναι αναμμένος. Η λειτουργία του δυναμό του αυτοκινήτου δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη στη κατανόηση, μιας και ουσιαστικά, μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική.
Όσο λειτουργεί ο κινητήρας του οχήματος, ο ιμάντας κίνησης των περιφερειακών τμημάτων, περνά και από μια τροχαλία προσαρτημένη στο δυναμό. Αυτή η τροχαλία παρέχει περιστροφική κίνηση στον άξονα του ρότορα του δυναμό, ο οποίος περιστρέφει ανάμεσα σε μαγνήτες που βρίσκονται περιμετρικά ενός πηνίο, παράγοντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) γύρω από το πηνίο, που φτάνει στον ανορθωτή του δυναμό. Εκεί, το ρεύμα γίνεται συνεχές και παρέχεται στα ηλεκτρικά συστήματα και στη μπαταρία για τη φόρτισή της.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το δυναμό αντέχει όσο και το όχημα. Παρ’ όλα αυτά, οι φθορές που προκαλούνται από τη θερμότητα του κινητήρα και του περιβάλλοντος, την υγρασία ή ακόμη και από την έντονη χρήση του οχήματος, ενδέχεται να επιφέρουν τη βλάβη του δυναμό του αυτοκινήτου. Αν λοιπόν το δυναμό παρουσιάσει προβλήματα τι κάνουμε;
Το πρόβλημα μπορεί να γίνει κατανοητό σχετικά εύκολα, τσεκάροντας για συγκεκριμένα σημάδια και να επισκευαστεί με μικρό σχετικά κόστος.
Τα συμπτώματα βλάβης
Αυτά είναι αρκετά. Ας δούμε λοιπόν τα δέκα συνηθέστερα συμπτώματα βλάβης του δυναμό.
1) Ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας της μπαταρίας. Όταν η λυχνία της μπαταρίας ανάβει και παραμένει αναμμένη, έχουμε την η πιο άμμεση ένδειξη πως δεν φορτίζει η μπαταρία του αυτοκινήτου, επομένως υπάρχει βλάβη στο δυναμό.
2) Θαμπή ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας της μπαταρίας. Αν η λυχνία της μπαταρίας παραμένει αναμμένη θαμπά, ίσα που να φαίνεται, υπάρχει πρόβλημα με τη φόρτισή της, άρα και με το δυναμό.
3) Μη ενεργοποίηση της προειδοποιητικής λυχνίας της μπαταρίας. Αν όταν βάζετε μπροστά το όχημα, αν η λυχνία δεν ανάβει καθόλου, υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο ηλεκτρικό κύκλωμα του οχήματος και ενδεχομένως και στο δυναμό.
4) Θόρυβος από το δυναμό. Αν ακούγονται παράξενοι ήχοι από το δυναμό, θα πρέπει να περάσει αμέσως από έλεγχο μιας και σίγουρα υπάρχει βλάβη.
5) Λανθάνουσα λειτουργία προβολέων. Αν τα φανάρια του αυτοκινήτου αναβοσβήνουν ή η έντασή τους ανεβαίνει και πέφτει, τότε το δυναμό έχει πρόβλημα.
6) Τακτικό κάψιμο λαμπτήρων. Αν καίγονται συχνά λαμπτήρες στο όχημα, υπάρχει πρόβλημα με την τάση, οπότε θα πρέπει να ελεγχθεί το δυναμό.
7) Δυσλειτουργίες των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων. Θα πρέπει να ελεγχθεί το ηλεκτρικό κύκλωμα και το δυναμό.
8) Άσχημη οσμή από τη μπαταρία. Η εμφάνιση οσμών από τη μπαταρία υποδηλώνει πρόβλημα του δυναμό, μιας και προκαλείται από υψηλή φόρτιση.
9) Σφυρίγματα από το χώρο του κινητήρα. Όταν κάποια τροχαλία κολλήσει, ο ιμάντας που δεν μπορεί να τη γυρίσει ξεκινά να σφυρίζει. Μιας και το δυναμό έχει τη δική του τροχαλία, θα πρέπει να ελεγχθεί.
10) Φθορές στον ιμάντα κίνησης. Αν η τροχαλία του δυναμό δεν κινείται ελεύθερα λόγω βλάβης, θα εμφανιστούν φθορές στον ιμάντα κίνησης. Θα πρέπει να ελεγχθούν όλες οι τροχαλίες, μαζί με αυτή του δυναμό.
Το κόστος επισκευής του δυναμό δεν είναι μεγάλο. Συνήθως, ξεκινά από τα 50 ευρώ συν το κόστος των ανταλλακτικών και ανάλογα με το όχημα μπορεί να αγγίξει και τα 250 ευρώ. Σε περίπτωση που η επισκευή δεν αξίζει τον κόπο, απαιτείται η αντικατάσταση του δυναμό.
Η τιμή του δυναμό του αυτοκινήτου έχει να κάνει με τη μάρκα, το μοντέλο και το έτος κατασκευής του. Η τιμή του δυναμό ξεκινά κάπου κοντά στα 150 ευρώ και μπορεί να φτάσει αρκετά υψηλά αν το όχημα είναι σπάνιο ή πολυτελείας.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr
Δυναμό: σε τι χρησιμεύει, ποιες οι βλάβες του και πώς αντιμετωπίζονται
Ο χώρος γι'αυτούς που θέλουν να μάθουν ότι μπορούν....
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3461
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Δυναμό: σε τι χρησιμεύει, ποιες οι βλάβες του και πώς αντιμετωπίζονται
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Πώς λειτουργεί...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...