Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3432
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!

Δημοσίευση από Johnny »

Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!


Εικόνα


Τα ρουλεμάν γενικά αποτελούν τμήματα που βάσει σχεδιασμού, αποσκοπούν στον περιορισμό της τριβής μεταξύ των κινούμενων μερών, επιτρέποντας παράλληλα στα τμήματα να περιστρέφονται ελεύθερα.

Μιας και διευκολύνουν την κίνηση με ιδιαίτερα μικρή αντίσταση, τα ρουλεμάν χρησιμοποιούνται εκτενώς στα αυτοκίνητα και τα οχήματα γενικότερα. Ειδικότερα, τα ρουλεμάν τροχού, αποτελούν μέρος του συγκροτήματος της πλήμνης του αυτοκινήτου, που συνδέει τον τροχό με το σύστημα της ανάρτησης.


Εικόνα


Τα ρουλεμάν τροχού, αποτελούνται από τον εξωτερικό δακτύλιο, τον εσωτερικό δακτύλιο, τα στοιχεία κύλισης και τον κλωβό κυλίσεως. Τα σύγχρονα ρουλεμάν τροχών, είναι συνήθως στεγανοποιημένα για να εμποδίζουν την είσοδο νερού και ρύπων στο συγκρότημα της πλήμνης. Οι τσιμούχες στεγανοποίησης, διατηρούν επίσης το γράσο μέσα στο ρουλεμάν, επιτρέποντάς τους να παραμένουν λιπασμένα και λειτουργικά.

Επιπλέον, τα ρουλεμάν τροχών, επιτρέπουν τη μεταφορά της ροπής από τους άξονες στους τροχούς με μικρή απώλεια ισχύος. Η τριβή είναι σπατάλη κινητήριας ισχύος και η μείωσή της έχει τεράστια σημασία, για την ορθή απόδοση του οχήματος. Τέλος, τα ρουλεμάν διατηρούν το όχημα σταθερό, διατηρώντας τους τροχούς εντός του άξονα περιστροφής τους και ταυτόχρονα, απορροφούν τις ακτινικές και τις αξονικές δυνάμεις.


Εικόνα


Πώς καταλαβαίνουμε ότι θέλει αλλαγή το ρουλεμάν τροχού του αυτοκινήτου

Αν εμφανίσουν τα ρουλεμάν τροχού πρόβλημα, θα πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα, σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο ή στην αντιπροσωπεία. Λόγω της θέσης τους, μιας και υπάρχουν τοποθετημένα μπροστά και πίσω στα οχήματα σε κάθε τροχό, η ύπαρξη κάποιου χαλασμένου ρουλεμάν τροχού, είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια του οχήματος αλλά και τον ίδιων των επιβατών.



Εικόνα


Ο λόγος είναι απλός. Ο τροχός ή οι τροχοί στους οποίους υπάρχουν προβληματικά ρουλεμάν, θα δέχονται μεγαλύτερη τριβή κατά την περιστροφή, οπότε θα είναι εν μέρει φρεναρισμένα και αν σπάσει κάποιο, ο αντίστοιχος τροχός ενδέχεται να μην μπορεί καν να περιστραφεί.

Υπάρχουν πολλά σημάδια που δηλώνουν φθορά ή ζημιά στα ρουλεμάν πλήμνης τροχού. Κάποια σημάδια είναι εύκολο να παρατηρηθούν, όπως ο χαρακτηριστικός θόρυβος των ρουλεμάν τροχού και το «φρενάρισμα» του τροχού στον οποίο βρίσκεται. Μερικά ωστόσο, είναι πιο δύσκολο να γίνουν αντιληπτά.

Εικόνα


Συνήθως, οι ζημιές στα ρουλεμάν τροχού, εμφανίζονται μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα χρήσης του οχήματος και φυσικά, όταν δεν γίνεται σωστή συντήρηση. Όταν η συντήρηση και ο έλεγχος των τμημάτων του οχήματος είναι επαρκής, οι ζημιές στα συγκεκριμένα τμήματα προλαμβάνονται πριν δημιουργήσουν πρόβλημα.

Τα πιο κάτω συμπτώματα αποτελούν ενδείξεις φθοράς των ρουλεμάν τροχού:

* Ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών.
* Δονήσεις ή τρέμουλο των τροχών κατά την κίνηση του οχήματος.
* Παράξενος θόρυβος και «χτυπήματα» από την περιοχή της πλήμνης.
* Κραδασμοί του τροχού κατά το φρενάρισμα.
* Προβλήματα στη λειτουργία του ABS.
* Πρόωρη φθορά των τακακιών και των δίσκων στα φρένα.


Εικόνα


Αλλαγή ρουλεμάν τροχού

Η αλλαγή των ρουλεμάν του τροχού, αποτελείται από δύο διαφορετικά κόστη, την καθαρή τιμή του ρουλεμάν τροχού και το κόστος εργασίας, που απαιτεί ο τεχνικός που θα κάνει την αντικατάσταση. Φυσικά, το συνολικό κόστος εξαρτάται και από τη μάρκα, το μοντέλο και το έτος κατασκευής του οχήματος.

Σε κάποιες περιπτώσεις, το κόστος αυτό επηρεάζεται και από το αν πρόκειται για την αλλαγή ρουλεμάν πίσω τροχού ή μπροστινού, όπως και κάθε άλλο μέρος του αυτοκινήτου, εξαρτάται από τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου που οδηγείτε. Παράλληλα, αν το ρουλεμάν τροχού μπορεί να βγει από την πλήμνη, μιας και σε κάποια οχήματα πάει σετ μαζί της, το κόστος αγοράς μόνο του, θα είναι πολύ χαμηλότερο από την αντικατάσταση ολόκληρης της πλήμνης του τροχού.


Εικόνα


Σε γενικές γραμμές πάντως, το κόστος ενός ρουλεμάν τροχού, ξεκινά σε ιμιτασιόν από κάπου κοντά στα 15 με 20 ευρώ όταν είναι ανεξάρτητο και μπορεί να ξεπεράσει και τα 150 ευρώ σε γνήσιο, ενώ το σετ πλήμνης-ρουλεμάν συνήθως ξεκινά από κάπου κοντά στα 70 με 80 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ.

Τέλος, το κόστος εργασίας για την αντικατάσταση ενός ρουλεμάν τροχού, ποικίλλει επίσης, αν και σε γενικές γραμμές, κινείται κάπου ανάμεσα στα 60 με 150 ευρώ.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”