Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!
Τα ρουλεμάν γενικά αποτελούν τμήματα που βάσει σχεδιασμού, αποσκοπούν στον περιορισμό της τριβής μεταξύ των κινούμενων μερών, επιτρέποντας παράλληλα στα τμήματα να περιστρέφονται ελεύθερα.
Μιας και διευκολύνουν την κίνηση με ιδιαίτερα μικρή αντίσταση, τα ρουλεμάν χρησιμοποιούνται εκτενώς στα αυτοκίνητα και τα οχήματα γενικότερα. Ειδικότερα, τα ρουλεμάν τροχού, αποτελούν μέρος του συγκροτήματος της πλήμνης του αυτοκινήτου, που συνδέει τον τροχό με το σύστημα της ανάρτησης.
Τα ρουλεμάν τροχού, αποτελούνται από τον εξωτερικό δακτύλιο, τον εσωτερικό δακτύλιο, τα στοιχεία κύλισης και τον κλωβό κυλίσεως. Τα σύγχρονα ρουλεμάν τροχών, είναι συνήθως στεγανοποιημένα για να εμποδίζουν την είσοδο νερού και ρύπων στο συγκρότημα της πλήμνης. Οι τσιμούχες στεγανοποίησης, διατηρούν επίσης το γράσο μέσα στο ρουλεμάν, επιτρέποντάς τους να παραμένουν λιπασμένα και λειτουργικά.
Επιπλέον, τα ρουλεμάν τροχών, επιτρέπουν τη μεταφορά της ροπής από τους άξονες στους τροχούς με μικρή απώλεια ισχύος. Η τριβή είναι σπατάλη κινητήριας ισχύος και η μείωσή της έχει τεράστια σημασία, για την ορθή απόδοση του οχήματος. Τέλος, τα ρουλεμάν διατηρούν το όχημα σταθερό, διατηρώντας τους τροχούς εντός του άξονα περιστροφής τους και ταυτόχρονα, απορροφούν τις ακτινικές και τις αξονικές δυνάμεις.
Πώς καταλαβαίνουμε ότι θέλει αλλαγή το ρουλεμάν τροχού του αυτοκινήτου
Αν εμφανίσουν τα ρουλεμάν τροχού πρόβλημα, θα πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα, σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο ή στην αντιπροσωπεία. Λόγω της θέσης τους, μιας και υπάρχουν τοποθετημένα μπροστά και πίσω στα οχήματα σε κάθε τροχό, η ύπαρξη κάποιου χαλασμένου ρουλεμάν τροχού, είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια του οχήματος αλλά και τον ίδιων των επιβατών.
Ο λόγος είναι απλός. Ο τροχός ή οι τροχοί στους οποίους υπάρχουν προβληματικά ρουλεμάν, θα δέχονται μεγαλύτερη τριβή κατά την περιστροφή, οπότε θα είναι εν μέρει φρεναρισμένα και αν σπάσει κάποιο, ο αντίστοιχος τροχός ενδέχεται να μην μπορεί καν να περιστραφεί.
Υπάρχουν πολλά σημάδια που δηλώνουν φθορά ή ζημιά στα ρουλεμάν πλήμνης τροχού. Κάποια σημάδια είναι εύκολο να παρατηρηθούν, όπως ο χαρακτηριστικός θόρυβος των ρουλεμάν τροχού και το «φρενάρισμα» του τροχού στον οποίο βρίσκεται. Μερικά ωστόσο, είναι πιο δύσκολο να γίνουν αντιληπτά.
Συνήθως, οι ζημιές στα ρουλεμάν τροχού, εμφανίζονται μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα χρήσης του οχήματος και φυσικά, όταν δεν γίνεται σωστή συντήρηση. Όταν η συντήρηση και ο έλεγχος των τμημάτων του οχήματος είναι επαρκής, οι ζημιές στα συγκεκριμένα τμήματα προλαμβάνονται πριν δημιουργήσουν πρόβλημα.
Τα πιο κάτω συμπτώματα αποτελούν ενδείξεις φθοράς των ρουλεμάν τροχού:
* Ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών.
* Δονήσεις ή τρέμουλο των τροχών κατά την κίνηση του οχήματος.
* Παράξενος θόρυβος και «χτυπήματα» από την περιοχή της πλήμνης.
* Κραδασμοί του τροχού κατά το φρενάρισμα.
* Προβλήματα στη λειτουργία του ABS.
* Πρόωρη φθορά των τακακιών και των δίσκων στα φρένα.
Αλλαγή ρουλεμάν τροχού
Η αλλαγή των ρουλεμάν του τροχού, αποτελείται από δύο διαφορετικά κόστη, την καθαρή τιμή του ρουλεμάν τροχού και το κόστος εργασίας, που απαιτεί ο τεχνικός που θα κάνει την αντικατάσταση. Φυσικά, το συνολικό κόστος εξαρτάται και από τη μάρκα, το μοντέλο και το έτος κατασκευής του οχήματος.
Σε κάποιες περιπτώσεις, το κόστος αυτό επηρεάζεται και από το αν πρόκειται για την αλλαγή ρουλεμάν πίσω τροχού ή μπροστινού, όπως και κάθε άλλο μέρος του αυτοκινήτου, εξαρτάται από τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου που οδηγείτε. Παράλληλα, αν το ρουλεμάν τροχού μπορεί να βγει από την πλήμνη, μιας και σε κάποια οχήματα πάει σετ μαζί της, το κόστος αγοράς μόνο του, θα είναι πολύ χαμηλότερο από την αντικατάσταση ολόκληρης της πλήμνης του τροχού.
Σε γενικές γραμμές πάντως, το κόστος ενός ρουλεμάν τροχού, ξεκινά σε ιμιτασιόν από κάπου κοντά στα 15 με 20 ευρώ όταν είναι ανεξάρτητο και μπορεί να ξεπεράσει και τα 150 ευρώ σε γνήσιο, ενώ το σετ πλήμνης-ρουλεμάν συνήθως ξεκινά από κάπου κοντά στα 70 με 80 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τα 500 ευρώ.
Τέλος, το κόστος εργασίας για την αντικατάσταση ενός ρουλεμάν τροχού, ποικίλλει επίσης, αν και σε γενικές γραμμές, κινείται κάπου ανάμεσα στα 60 με 150 ευρώ.
Πηγή:Αρης Μορένο-thecars.gr
Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3465
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Ρουλεμάν τροχών αυτοκινήτου: Συμπτώματα βλάβης και τι πρέπει να ξέρουμε!
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...