Συντήρηση κινητήρα: Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε λάδια
Tα σύγχρονα συνθετικά υλικά καθώς και οι τεχνολογίες παρακολούθησης του μοτέρ, έχουν ανατρέψει τα δεδομένα που ίσχυαν μέχρι σήμερα.
Παλιά, η οδηγία ήταν τα λιπαντικά των αυτοκινήτων να αλλάζουν κάθε 5.000 χιλιόμετρα.
Δεν υπήρχαν επιφυλάξεις, περιορισμοί ή δικαιολογίες γι’ αυτό, όμως, αυτό έχει γίνει κανόνας μεταξύ των καταναλωτών.
Αλλά την εποχή εκείνη, πράγματα όπως το συνθετικό λάδι, οι υπολογιστές που έκαναν διάγνωση σε πραγματικό χρόνο και τα συστήματα παρακολούθησης της διάρκειας ζωής του λαδιού που σας ειδοποιούσαν πότε ακριβώς ο κινητήρας χρειαζόταν νέα λιπαντικά, απλά δεν υπήρχαν.
Ο μόνος δείκτης που ενημέρωνε τους οδηγούς ότι είχε έρθει η ώρα για αλλαγή ήταν η σχετική προειδοποιητική λυχνία στο ταμπλό και η ράβδος μέτρησης στάθμης λαδιού. Κάποια συνεργεία εξακολουθούν να βάζουν ένα μικρό αυτοκόλλητο σε διάφορα σημεία του αμαξώματος το οποίο ανέγραφε την ημερομηνία και τα χιλιόμετρα του επόμενου σέρβις.
Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα αν το αυτοκίνητό σας είναι υπό καθεστώς εγγύησης, ακολουθείτε πάντα αυτό που συμβουλεύει το εγχειρίδιο χρήσης.
Τα πιο πολλά από τα παλαιότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν συμβατικό λιπαντικό με βάση το πετρέλαιο, ενώ τα περισσότερα νεότερα χρησιμοποιούν συνθετικό λιπαντικό, το οποίο έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, επειδή έχει σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτικό σε υψηλές θερμοκρασίες και μπορεί να διαλύει τους ρύπους και τα σωματίδια, ώστε το φίλτρο να μπορεί, με τη σειρά του, να τα συλλέγει ευκολότερα.
Τα παλαιότερα αυτοκίνητα χωρίς φανταχτερά συστήματα παρακολούθησης λαδιού λειτουργούν συνήθως με δύο διαφορετικά προγράμματα συντήρησης – το κανονικό και το ακραίο. Παράγοντες όπως σύντομες διαδρομές κάτω των 8 χιλιομέτρων, εξαιρετικά θερμά ή ψυχρά κλίματα ή πολλή σκόνη, πυκνή κυκλοφορία, ρυμούλκηση τρέιλερ ή μεταφορά βαρέων φορτίων θεωρούνται ακραίες συνθήκες λειτουργίας.
Δεδομένου ότι ο μέσος οδηγός δεν αντιμετωπίζει συνήθως αυτές τις συνθήκες, η τήρηση των συνιστώμενων διαστημάτων αλλαγής λαδιών είναι ασφαλής, ακόμη και αφού εκπνεύσει η εγγύηση του οχήματος.
Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε λάδια
Σήμερα, το λάδι στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες οχημάτων που κινούνται υπό κανονικές συνθήκες μπορούν να διαρκέσουν από 8.000 έως 12.000 χλμ., ενώ τα υψηλής ποιότητας πλήρως συνθετικά λιπαντικά έως και 15.000 χλμ. και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και 24.000 χλμ.
Πηγή:Σάλι Καρέρα-thecars.gr
Συντήρηση κινητήρα: Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε λάδια
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3451
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Συντήρηση κινητήρα: Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζετε λάδια
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...